Zdjęcia i relacje z koncertów, wydarzeń i festiwali. I trochę streeta.

Jazz

Parov Stelar Live! – Fotorelacja

Parov Stelar Band we Wrocławiu - foto: Filip Głuch - fotofil.pl 2012

Parov Stelar to austriacki producent tworzący w nowym gatunku muzycznym jakim jest electro-swing (Kuta, dzięki za zdefiniowanie!).

Na koncercie we wrocławskim klubie Eter, który odbył się w ramach większego tournée, Marcus Füreder (Przyznajcie, że ksywka Parov Stelar brzmi bardziej medialnie)  wystąpił z bardzo ciekawą i energetyczną sekcją koncertową, więcej szczegółów na zdjęciach. 🙂

Co do samej muzyki: Kto nie słyszał – niech posłucha. Kto nie był – niech żałuje. Jak to się mówiło za małolata: „Koncerciwo przemiszcz!”. Foty zresztą też.
Na tą okazję pobrałem z witryny Adobe testową wersję Photoshop CS6, w której Camera Raw 7.0 ma totalnie zmienione suwaki. A dopiero co się nauczyłem tamto obsługiwać. 🙂

Ale nie ma co smęcić o technologii… Ladies & Gents: Parov Stelar Band!

(więcej…)


Erykah Badu – fotorelacja

zdjecie z koncertu krolowej soul Erykah Badu we wroclawiu na Wyspie Slodowej - foto Filip Głuch - www.fotofil.plRzuciłem się w wir prowadzenia warsztatów fotograficznych i trochę zarzuciłem aktywność na koncertach. Jednak takiego wydarzenia jak wizyta królowej muzyki soul, a w Polsce  takie miano ma Erykah Badu – przegapić nie mogłem. I nie przegapiłem, choć mości wokalistka dała na siebie czekać – i widowni, i spragnionym światowych nazwisk foto-hienom kłębiącym się pod sceną przez dobre 40 minut od pojawienia się dj-a.

Zniecierpliwienie widowni w końcu zaowocowało masowymi gwizdami. Co poniektórzy pokrzykiwali na bogu ducha winną ochronę żądając zwrotu gotówki.

(więcej…)


Chick Corea & Gary Burton Live!

Chick Corea Zdjecia z Koncert Wroclaw - Sala Audytoryjna - w duecie z Gary Burton - photos Filip Głuch - www.fotofil.pl 2011W nowo otwartej Sali Audytoryjnej przy wrocławskiej pergoli wystąpił sławny pianista Chick Corea i niekwestionowany mistrz wibrafonu Gary Burton. Już po pierwszych sekundach dało się odczuć, że to światowa czołówka: bardzo nerwowo reagowali na obecność fotografów tłamszących się między nimi a publiką.

Gdy jeden z nadambitnych (tym razem nie ja) fotoreporterów  oparł kolano o scenę, Burton nie wytrzymał i zasyczał: Get off the stage, asshole! Dzieła dopełniła genialna ręka genialnego pianisty oderwana od yamahy w ruchu podcinanego gardła i wszyscy paparazzis  wiedzieli, że fotografowanie zakończone.

(więcej…)


Zdjęcia z Gotan Project we Wrocławiu

Zdjęcia Gotan Project w hali orbita we Wrocławiu - Tango 3.0 - photos Filip Głuch www.fotofil.pl 2011Przewidziany na „siedzący” koncert Gotan Project w Hali Orbita już po kwadransie przerodził się w prawdziwe POGO-TANGO!

Łamanie konwencji mają we krwi, bo to właśnie dzięki projektowi Gotan i ich dance-owym aranżacjom  dźwięki bandoneonu (taka ich harmoszka) zabrzmiały pod polskimi – i nie tylko – strzechami. W dniu moich urodzin – już jako światowe gwiazdy – wystąpili we Wrocławiu jako  kolejna odsłona Ethno Jazz Festival. (ZOBACZ Herbie Hancock na EJF)

Showmani z Gotan – bo tak trzeba ich nazwać – urządzili niezłego psikusa organizatorom i właścicielom najdroższych miejscówek:  już na początku występu zaprosili widownię do podejścia pod scenę, z czego  wielbiciele tango-wygibasów  i  „balkonowcy” skrzętnie skorzystali. W ciągu kliku minut vipy z pierwszych rzędów (250pln per capita)  mieli  widok przysłonięty  przez pląsających tangoeiros, by po kwadransie zupełnie stracić zespół z oczu. Show – ku radości gawiedzi -zamienił się w regularną balangę. Również ku uciesze fotografów, którzy widząc organizacyjną samowolkę szturmem ruszyli pod scenę, za nic mając żałosne próby reakcji ochrony.

(więcej…)


OSTR_eter fotorelacja

koncert rapowy OSTR o.s.t.r w klubie Eter we Wrocławiu - zdjęcia photos Filip Głuch | www.fotofil.pl 2011No i kolejny koncert OSTR-ego we Wrocławiu. Ale tym razem nie w Kultowej –  lecz w  Eterze, w którym focę ostatnio do znudzenia.

Występ zaczął się prawie punktualnie, bo  już  o 19:30(!), a skończył szybciej, niż ktokolwiek mógł przypuszczać – o 21 z minutami było po ptokach.

Możnaby pomyśleć, że Adam tak się śpieszył do klubu Marrakech na występ innego rapowgo giganta: Abradaba , któremu to produkował bity na najnowszej – promowanej tego wieczoru – płycie.   Nic bardziej mylnego – familijny ułagodzony Ostrowski pędził do domu, bo mu się babysitter skończył :), o czym co chwilę z balkonu przypominała mu żona. 🙂

(więcej…)


LUC loop Chopin – 36 pics

LUC czyli Lukasz Rostkowski miksuje Fryderyka Chopina w Eter Club 2010 - zdjęcia: Filip Głuch - fotofil.plPomysł na event, żeby zmiksować klasyka fortepianu był ciekawy sam w sobie. Jednak nic nie wskazywało, że będzie aż tak oryginalnie i artystycznie wysokich lotów (Choć pewnie znowu ktoś napisze, że się nie znam, jak w przypadku recenzji Herbi Hancocka – mimo to: dzięki za feedback! 🙂

Spodziewałem się smętów i minimala, a tu zaskoczenie: chłopaki podeszli do tematu bardzo luźno i to ich uratowało.

LUC i jego crew miksuje Fryderyka Chopina w Eter Club 2010 - zdjęcia: Filip Głuch - fotofil.plAle do rzeczy: L.U.C po  raz kolejny potwierdził, że istne z niego zwierzę sceniczne: miksował, nakręcał, bębnił, wił się jak piskorz.

Dzięki wsparciu miasta, a tym samym biletom za 10 – 15 złotych, przyszło naprawdę sporo ludzi. Chyba, że aż tak lubią „szopena”.

Aha, po main show wystąpił DJ, nie znam ksywki, ale zapodawał miksy Jurassic5, więc zasługuje na foto.

PS: Na końcu fotorelacji zdjęcie szacownej Kubali/Kubicy, o której kilkakrotnie mówił L.U.C,  co to nie może urodzić Franka już trzeci rok. 🙂

(więcej…)


Herbie Hancock w hali – 25 pics

Zdjęcia - Photos - Koncert Herbie Hancock we Wrocławiu - Hala Stulecia 2010, foto: Filip Głuch - www.fotofil.pl Oto nowoczesny jazz! Wokalistka grała na skrzypcach, śpiewający solówki klawiszowiec  niczym kaznodzieja, a przede wszystkim żonglujący  Korgiem, Fazoliom i jeszcze czymś trzecim – Herbie Hancock!

Występ idealnie nagłośniony i bardzo zróżnicowany. Była interpretacja  „Imagine'” Lennona (to a’propos nazwy płyty „The Imagine Project), były motywy irlandzkie, oraz jazz-battles między gitarą a klawiszami w kształcie gitary (w dziedzinie modulacji „klawiszogitara” WINS!), do tego rozliczne jam-sessionowe rozkminki i roszady wokalno-instrumentalne.

Koncert Herbie Hancocka i jego Bandu uważam za jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych  2010 roku!

(więcej…)


GoldenBand SHOW

Dorota_Kolodziej_Golden_Band_wystep_Show_koncert_zdjecia_jazzoweZdjęcia z występu big bandu jazzowego, który był rejestrowany kamerowo (no i fotograficznie) w celach szeroko rozumianej promocji. A nie jest łatwo zgromadzić 9 indywidualistów na jednej scenie.  🙂

Dzięki Dorotko za zapro!

Pozdro: Piotrek tha Operejtor, Leopold tha Voice Mastah, Mario tha Leader and all tha others!

(więcej…)


Suzanne Vega – Zdjęcia z koncertu

Zdjęcie Suzanne Vega na koncercie we Wrocławiu w trakcie wykonywania przeboju Tom's diner - autor: Filip Głuch - fotofil.pl 2010Na Wyspie Słodowej wystąpiła babeczka o krystalicznie czystym głosie (co potwierdzam własnousznie) Suzanne Vega!

Bardziej niż sama wokalistka znane są – choćby z melodii – jej cross-pokoleniowe megahiciory: „Tom’s Diner” czy „My name is Luca”. I dopiero te utwory – wykonane pod koniec show – rozgrzały ospałą wrocławska publiczność. Do tego czasu tylko hordy komarów zmuszały widzów do aktywności ruchowej. 🙂

Mimo, że na mieście wisiały całe zastępy plakatów, to ilość widowni była umiarkowana. Cena 120 złotych za miejsce siedzące mówi sama za siebie. Z drugiej strony, kto każe kupować miejscówkę na fotelu??  Jak można siedzieć na koncercie? Nawet na soulowo-folkowym jak ten Vegi…

Niemniej fajnie było usłyszeć „I am sitting In the morning At the diner On the corner…” w koncertowej aranżacji wspartej soczystym basem i elementami electro. Chyba każdy uczył się tej piosenki na lekcji języka angielskiego. 🙂

PS: Jako support wystąpili Me, myself and I,  Gaba Kulka (nie fociłem, bo mam ich już z Kobiety Mają Głos) i tajemniczy Gość od Suzanne o kryptonimie Duncan – o ile dobrze usłyszałem. 🙂 .

(więcej…)


SoYka Dzieciom

Zdjęcie Staszka Soyki w trakcie koncertu we Wrocławiu w czerwcu 2010 - autor: Filip Głuch - fotofil.plZdjęcia z koncertu Staszka  SoYki w Kościele Garnizonowym.

Było iście uwznioślająco: występ młodzieży, licytacja na szczytny cel, trochę rubasznego śmiechu w kościelnym przybytku, i Immortal Maestro!

Na końcu wpisu krótki ajfono-filmik.

(więcej…)


Novika – zdjęcia z koncertu

Zdjecie Novika (Kasia Nowicka) na koncercie - Centrum Krakowska  180 - autor: Filip GłuchWystęp Kasi Nowickiej aka Novika w nowej (i nieźle zapowiadającej się) miejscówce  wrocławskiej kultury alternatywnej, czyli Centrum Krakowska 180.

Samo miejsce super! (budynek dawnej pralni!), troszku szkoda ze tak daleko od centrum (Ania W. dzięki za opiekę logistyczną;) )

(więcej…)


Fotorelacja Fisz i Emade Koncert

Zdjecia z koncertu Fisz i Emade i dj Eprom w Bezsenność we Wrocławiu w Pasażu Niepolda - autor: Filip GłuchZdjęcia z koncertu duetu braci Waglewskich, czyli Fisz i Emade, dodatkowo wspartych przez dj-a Eproma. Event odbył się w Bezsenności, czyli nieśmiertelnej ostoi Pasażu Niepolda.

Występ  bez wątpienia zaliczam do udanych, mimo, że artyści skończyli grać bardzo planowo i nawet nie zabisowali. Do zaprezentowania czegoś ponad ustalony repertuar (do zobaczenia na jednym ze zdjęć 🙂 ) nie skusiły ich nawet proporcje widowni: w przeważającej większości była to płeć piękna :).

Mimo sztywnych ram czasowych występu i lekkiego poczucia odtwórczości – pot lejący się z podstarzałego eFIeFZeta świadczył, że  Vaglevsky Brothaz lecieli, na ile pozwalała kondycja wieloletnich już gwiazd tzw. inteligentnego hip-hopu :). Koncertowa wersja kawałka „Goryl” była nie do przebicia!

Reasumując: Po meandrach typu Tworzywo Sztuczne – które osobiście nie przypadły mi do gustu – Fisz, wsparty przez zawsze genialne podkłady swojego brata(kto pamięta POE!), wrócił w wielkim stylu.  Płyta Heavi Metal, z moim hymnem pt. Furiat :), mimo, że ma już dwa lata – dalej wymiata na mojej winampowej plejliście.

(więcej…)


Kobiety mają głos – fotorelacja

Zdjęcie Gaba Kulka na koncercie w WFF we Wrocławiu - Występ Kobiety Mają Głos - autor: Filip Głuch - fotofil.plSporo zdjęć z bardzo – IMO – udanej imprezy o intrygującej nazwie „Kobiety mają głos”, która odbyła się we wrocławskiej Wytwórni (WFF) 8-go kwietnia A.D 2010

Wokalny triumwirat:

  • Gabriela Gaba Kulka
  • Maria – Awaria – Peszek
  • Mikromusic, czyli triphop z Wrocławia

Zdjęcie Maria Peszek na koncercie w WFF we Wrocławiu - Występ  Kobiety Mają Głos - autor: Filip GłuchTrzy niesamowite babeczki. Trzy różne style –  3 żywioły można by rzec! Na takie fotorelacje chodzę z niekłamaną przyjemnością!

PS: Ubóstwiam koncerciwa w Wytwórni – później całe ubranie pachnie tym zmurszałym parkietem, wiecie ocb 🙂

-> Nie ma co gadać! Zapraszam do galerii, bo warto!!

(więcej…)


DJ Vadim we Wrocławiu Galeria

13 stycznia w Klubie Bezsenność Dj Vadim wraz z zespołem „The Electric” rozpoczął mini-trasę koncertową promującą nową płytę „Can’t Lurn Your Imaginashun”. Oprócz Wrocławia Dj Vadim Live Band wystąpi jeszcze w Poznaniu i Warszawie.

W jednym z wywiadów dj Vadim – w odpowiedzi na zaczepkę dziennikarza, czy aby nie popadł rutynę, zapowiedział  występy iście niezapomniane, pełne magii i sztucznych ogni. Wbrew ironicznym obietnicom Rosjanina, nie było nawet króliczków wyskakujących z cylindra, Mimo to…

(więcej…)


Wrocławski Sound w CS Impart

By rozruszać tego bloga postanowiłem siegnąć do archiwum. Nie jest to oczywiście najgłębsza szuflada, bo na to przyjdzie pora za kilka lat;); lecz taka całkiem wierzchnia, na podorędziu;).

WroSound_2009_01Nie chcę być zaszufladkowany w dyskursie uliczno-blokowym, mam na myśli zdjęcia z koncertu KASTA Squad czy Koncertu Gurala w Pasji. Więc tym razem coś na drugiej nóżkę, czyli Wrocławski Sound, czyli WroSound, czyli uwznioślony festiwal w Centrum Sztuki Impart. (więcej…)