Zdjęcia i relacje z koncertów, wydarzeń i festiwali. I trochę streeta.

Street Photo

Śląsk mistrzem – Wrocław płonie | Fotorelacja

Śląsk fetuje Mistrzostwo Polski 2012 - Rynek we Wrocławiu - Foto: Filip Głuch - www.fotofil.pl 2012Możliwość zobaczenia na żywo mistrzów polskiej piłki kopanej zgromadziła na Rynku cały przekrój społeczeństwa. Przecież futbol łączy a sport to zdrowie!
Wielu z nas trafiło tu przypadkiem, niektórzy przyszli w totalnej nieświadomości, co się wydarzy. Co gorsza – o zgrozo! – zabrali ze sobą swoje dzieci. Niech się „nielaty” uczą plemiennych zachowań. Bez względu na motywację przybycia wszyscy sprawiali wrażenie  spragnionych wspólnego świętowania, doświadczenia ekstazy bycia razem, chóralnych śpiewów i atawistycznego obcowania w grupie. Wrocławianie udowodnili, że bawić się chcą i umieją: były race, bomby dymne, petardy i korsarze, sporo alkoholu wszelkiego woltażu, mniej lub bardziej wulgarne okrzyki, oraz cała masa miłości – tej wzajemnej do bliźniego, jak i do Śląska Wrocław. No i oczywiście miłości do Wisły Kraków, zaprzyjaźnionego klubu. Bo bez „Wisełki” która posłusznie abdykowała z fotela mistrza Polski nici by wyszły z imprezy na Rynku i melodii „The Champions”, która już niedługo rozlegnie się na Stadionie Miejskim i przejdzie echem przez cały Wrocław od Maślic po Biskupin, aż nam się czkawką odbije…

(więcej…)

Reklamy

Skuty Wrocław czyli Frozen Street Photos

Wrocław port miejski Odra - Filip Głuch - Polish Street PhotoPorcja świeżego streetfoto z Miasta Stu Mostów zamarzniętego na kość
W trakcie fotografowania w -15 stopniach olśniło mnie, że to genialny sposób na zdobycie zdjęć, których nie ma nikt inny ( czyli tzw. exclusive). Lecz nie ma się co rzucać na byle gruntowy przymrozek. Trzeba wyczekać (lub wymodlić) naprawdę ekstremalne temperatury. I jak nadejdą, to odczekać jeszcze kilka dni, aż całe społeczeństwo upewni się, że „jak nie musisz – nie wychodź…” i właśnie wtedy – na przekór – uderzyć w teren :).

(więcej…)


Juwenalia 2011 – Fotoreportaż

Zdjęcia Fotoreportaż z Juwenaliów we Wrocławiu na Wyspie Słodowej - photos by Filip Głuch - www.fotofil.pl 2011Trochę bezwstydnego streetphoto (31 pics) z Wyspy Słodowej przejętej przez studencką brać.

Fajnie było znowu cofnąć się do tych rozpustnych czasów.  Hasło „PIJĘ NA WYSPIE” w końcu osiągnęło swoje apogeum. Nic więcej nie piszę, fotki mówią same za siebie. 🙂

(więcej…)


Orkiestra 2011

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy we Wrocławiu na Rynku, 2011, edycja 19 - zdjęcie: Filip Głuch, photos by; fotofil.pl 2011Trochę (35 pics) podpatrzonych kadrów z 19-tej Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która – w przeciwieństwie do roku poprzedniego – odbyła się na wrocławskim  Rynku.

WOŚP to genialne ludyczne przedstawienie i smakowita socjologiczna uczta,  gdzie zaobserwować można cały przekrój mieszczańskiego społeczeństwa w charytatywnym – ale świeckim! –  amoku. Miejscami czułem się jak na średniowiecznym jarmarku. 🙂

Poza zbiórką pieniędzy, goframi, żurkiem i ogólną ekscytacją został pobity rekord upchnięcia jak największej ilości ludzi do autobusu.  Stanęło na 372 sardynkach wbitych w ciasną duszną puszkę bolidu MPK. Zupełnie nie wiem, kto dopuścił, aby takie przedsięwzięcie stało się już tradycją, na które ludzie (z dziećmi – o zgrozo!) przepychają się łokciami i wyczekują, aby tylko znaleźć się w środku i „bić rekord”…

(więcej…)


Zwariowany Slot Art 2010

Zdjecia z festiwalu slot art w lubiazu - 2010 - foto: filip gluch - fotofil.plFotoReportaż  (39 pics)  z Festiwalu Slot Art, który  jest pełnoletni, bo odbył się po raz  18.

Miejsce to co zawsze – pałac pocysterski w Lubiążu, miejscowości znanej – głównie z niewybrednych dowcipów – chyba wszystkim Dolnoślązakom ;).

Byliśmy tam tylko dwa dni, ale emocji aż nadto. Niestety dziennikarska uczciwość nie pozwala mi zdradzić szczegółów :). Powiem tylko, że ochroniarze wszędzie są tacy sami :). Ciach bajera.

PS: Aha, mimo że ludziska mówią, że z roku na rok na Slocie jest coraz słabiej, to pojawiła się ciekawa organizacyjna innowacja – w tym roku wyłączyli kolor zielony – sprawdźcie na fotach ;]

(więcej…)


BuskerBus Festival 2010

Group Photo of artists performing at BuskerBust Festival 2010, shot at afterparty in Lullu Belle Cafe by Filip Głuch - fotofil.pl 2010BuskerBus Street Art Festival Editon 2010 – Photoreport

Few photos were taken at Wroclaw’s marketplace during the outdoor performances, but much more – and these are definetely more expressive 🙂 – during the AfterParty in Lullu Belle Cafe.

Special Greetingz to: Louis, Monica, Vince, Pambazos Bros, Philip, Djammal, AAAHH! and Mexikolombians! You know how to have  fun! Cheers!

.. and see Ya next year!

(więcej…)


Głosuj nie losuj, Dziadu!

Wybory_prezydenckie_2010 - foto. Filip Głuch - fotofil.pl


Podwodny Wrocław 2010 – Zdjęcia

zdjęcie z festiwalu podwodny wrocław 2010 - autor: filip głuch - fotofil.plW Browarze Mieszczańskim miałem już okazję bywać kilka razy (choćby na Bonobo). Ale Underwater Vrocklav czyli Podwodny Wrocław (3. edycja)  przerósł moje najśmielsze oczekiwania. I wcale nie pucuje się organizatorom :). Mega klimat, rozmach i artystyczna niezależność okraszone różnorakim towarzystwem wsparte odpowiednią dawką procentów sprawiły, że wydarzenie to plasuje się dla mnie w TOP3 wrocławskich – a może i ogólnopolskich – imprez alternatywno-kulturalnych.

Kto nie był ten trąba!

Zapraszam do oglądnięcia fotoreportażu.

(więcej…)


Jak to widać z góry…

Łażę ciągle po tych koncertach, czas na trochę streetfoto. Tym razem o zabarwieniu religijno-socjologicznym.

Fotki popełnione  spontanicznie w trakcie Akademickiej Drogi Krzyżowej, 26-go marca 2010 znad ul. Kuźniczej we Wrocławiu.

_Droga_Krzyżowa_Kuźnicza_Wrocław_2010_autor: Filip Głuch

Będąc mimowolnym świadkiem wydarzenia dało się  zaobserwować genialny kontrast, między rzeką (rzeszą?) pokutników (pątników)  a piątkowym zabieganym wieczorem w centrum miasta. Niestety ja również śpieszyłem się – na Paprika Korps (zobacz Fotorelację), dlatego tylko dwa zdjęcia, i do tego jeszcze „rozmazane” 😉

Akademicka_Droga_Krzyżowa_Wrocław_2010_autor: Filip Głuch


Alicante Winter Trippin’

alicante winterW Polszy naszej pięknej jak okiem sięgnąć zima trzyma i nie chce puścić. Aby dać upust naszym gęsim skórkom, zlodowaceniom i odmrożeniom – także duchowym i intelektualnym – wybraliśmy się na Półwysep Iberyjski, na Costa Blanca, by w swe przemrożone trzewia zaczerpnąć trochę ciepłej bryzy napływającej z Afryki. Po rozlicznych dywagacjach wybór padł na nadmorskie Alicante – tak sobie wymyśliliśmy – i wcale nie dlatego, że akurat tam latają Tanie Linie Lotniczne Ryanair ;).

Mimo, że są to linie zdradzieckie, perfidne i nieugięte w regulaminach i obostrzeniach, to bilet tańszy, niż taksówka z jednego końca Wrocławia na drugi – robi wrażenie. 20 złotych za destynację Wrocław – Alicante było dla mnie nie do pojęcia, ale veni – vidi -vici i przyznam, że można, a nawet trzeba! 🙂

(więcej…)


Zima We Wroclawiu 2009

Jakieś kilka tygodni temu, gdy tylko we Wrocławiu spadły pierwsze płatki śniegu niczym fanatyk rzuciłem się na nocna eskapadę. Skutek był taki, że odmroziłem paluchy i podtopiłem Nikusia. Poświęcenie godne lepszej sprawy było jednak daremne, bo w kolejne dni(tygodnie) dopadało tego śniegi znacznie więcej, czego wszyscy wrocławianie przymusowymi świadkami. Paraliż komunikacyjny nie jest wart wspominania, ale na pewno statystyki ludzi używających słów na „k” diametralnie wzrosły :). I dotyczy to tak samo przechodniów jaki i kierowców.

W tym roku opieszałość drogowców sięgnęła zenitu. Z drugiej strony trudno im się dziwić – śnieg jest przebiegły – zawsze atakuje podstępnie znienacka  głównie nad ranem, a do tego w mroźne, ciemne miesiące zimowe, więc nie dziwota że chłopaki śpią jak susły czy inne borsuki 🙂

Poniżej luźna selekcja zdjęć z centrum Wrocławia: począwszy od pierwszych śniegów – bodajże w grudniu, aż po masywne opady w okolicach WOŚP-u.

(więcej…)


WOŚP We Wrocławiu – 18 Finał

Po raz 18-ty zagrała we Wrocławiu Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Jako gwiazdy wieczoru wystąpili Mrozu i Sidney Pollak

Było zaiste zimowo, śnieg padał gęstymi płatami.  W połowie koncertu Mroza ludzie zamienili się w falangę bałwanów, co nie przeszkodziło im rozkoszować się wymowną mimiką wokalisty, którą udało mi się uwiecznić na kilku zdjęciach.

O 2o z minutami  miało miejsce światełko do nieba, czyli „Wszystkie oczy zwrócone ku wzgórzu Andersa”. Kanonada fajerwerków – ku uciesze gawiedzi –  trwała dobre kilka minut. Emocje i uwznioślenie szybko jednak minęły, a ludzie rozeszli się po domach odrobić zaległości w oglądaniu telewizji.

Pełna Galeria Zdjęć z koncertu Mrozu i Sidney Pollak w „Czytaj Dalej” 🙂

(więcej…)


Regina Hafciarka Protestuje

Wczoraj miał miejsce kolejny happening w wykonaniu Pani Reginy Naronowicz-Kupczyk (78 lat). Jest to sławna „Hafciarka” znana z youtube.pl, swego czasu nagłośniona przez Gazetę Wyborczą i TVN.

O co chodzi Pani Reginie?

Hafciarka wprost i bez ogródek neguje obowiązujący system polityczny oraz działanie służb porządkowych(policja) jak i urzędników kościelnych. Co więcej, próbuje udowodnić niesłuszność istnienia podatku na Kościół (1.04%) oraz wskazuje dysproporcje w emeryturach w stosunku do pensji oficjeli kościelnych.

Protest koło Pręgierza na wrocławskim Rynku spotkał się z dużym zainteresowaniem przechodniów – młodzieży, ale i osób starszych.

Ja osobiście – nie wnikając w zawiłości ideologiczne – pochwalam takie inicjatywy, bo dzięki nim miasto nabiera kolorytu. Można choć przez chwile poczuć się jak na barcelońskiej La Rambli, a nie w Polsce – pełnej smutasów i narzekactwa 🙂

(więcej…)


Kontrkultura. Graffiti – Happening

Kilkanaście fotek tego co było i z tego co powstało na ścianie koło pręgierza na wrocławskim Rynku w ramach wystawy zorganizowanej przez lokalny IPN.

Aż dziw bierze, że ta zmierzła i skostniała organizacja jest w stanie przeznaczyć energię (i środki) na tego typu – jakby nie patrzeć – offowe inicjatywy, a nie tylko na gmeranie w teczkach i wydawanie książek o domniemanej przeszłości agenturalnej polskich vip-ów.

(więcej…)


Sajlezjan Sekjurity

Nawet przez ciemne okulary w tym karcącym wzroku dało się wyczytać:

„A kysz! Won mi stąd! Bo cię wyklejanym Szarikiem poszczuję!” 🙂

ochrona_mienia


Reklama dźwignią handlu :)

… Nagle, mym oczom ukazał się taki oto przykład pięknego, swojskiego marketingu bezpośredniego 🙂

Gawenda_Dance

Cóż… nie pozostaje mi nic innego, niż bardzo polecić Gawenda Dance wszystkim, którzy chcą poruszać „tym czy tamtym” na weselisku. Jak robić „booty dance”, to only with   Gawenda Entertainment, zabawa murowana 🙂


Fotoreportaż z Marszu Młodzieży Wszechpolskiej

Marsz mlodziezy przez wroclawski RynekPrzemarsz Narodowców przez wrocławski Rynek

11 – listopada,  w Święto Odzyskania Niepodległości przez centrum Wrocławia przeszła 200-osobowa kolumna wyznawców ugrupowania o nazwie Młodzież Wszechpolska.

Marsz z okrzykami  „Duma, duma! Narodowa duma!” czy „Roman Dmowski – dziękujemy!” rozpoczął się pod Katedrą na Ostrowie Tumskim, a zakończył pod pomnikiem Chrobrego na ul. Świdnickiej.

W licznej obstawie policji i żandarmerii Narodowcy weszli   na wrocławski Rynek od strony ul. Kuźniczej. Następnie okrążyli Sukiennice i przejściem świdnickim skierowali się ku figurze Bolesława Chrobrego.

(więcej…)